Reklamacje
I. REKLAMACJA USŁUG SERWISU
- Usługobiorca może reklamować wypożyczoną Odzież na warunkach określonych w niniejszym rozdziale.
- Po otrzymaniu Odzieży Usługobiorca powinien sprawdzić czy przesyłka zawiera Odzież zgodnie z zamówieniem oraz czy nie jest ona uszkodzona lub zabrudzona.
- Usługobiorca może reklamować usługę najmu, jeżeli po otrzymaniu Odzieży stwierdzi jej nieprzydatność do użycia.
- Określona powyżej nieprzydatność może dotyczyć takich rzeczy jak:
- zabrudzenia Odzieży,
- uszkodzenia Odzieży,
- zły rozmiar,
- zły model Odzieży,
- Reklamacji nie podlega Odzież, która dostarczona została zgodnie ze złożonym zamówieniem (model i rozmiar) w stanie pozwalającym na jej normalne użytkowanie (brak uszkodzeń / zabrudzeń). W takich przypadkach Usługodawca może odmówić zasadności reklamacji.
- Celem złożenia reklamacji Usługobiorca powinien niezwłocznie zawiadomić Usługodawcę o stwierdzonej nieprzydatności. Zgłoszenia należy dokonać na info@lovethedress.pl.
- Celem przyśpieszenia procesu rozpatrywania reklamacji zaleca się przygotowanie i przekazanie Usługodawcy nr zamówienia.
- Po zgłoszeniu reklamacji, Usługodawca poinstruuję Usługobiorcę o czynnościach niezbędnych do szybkiego i sprawnego rozpatrzenia reklamacji.
- Usługodawca rozpatrując reklamację może w szczególności zobowiązać Usługobiorcę do:
- wykonania poglądowych zdjęć uszkodzeń / zabrudzeń,
- odesłania Odzieży do Usługodawcy.
- Usługobiorca nie ponosi kosztów zasadnych Reklamacji.
- W trosce o jak najlepszą jakość usług, Usługodawca rozpatruje reklamacje niezwłocznie tak aby Usługobiorca mógł skorzystać z usługi najmu w terminach wskazanych w zamówieniu.
- Przy pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji klient ma możliwość wyboru formy rekompensaty:
- ponowne wypożyczenie Odzieży w innym terminie (w zależności od dostępności),
- wypożyczenie innej Odzieży z tej samej kategorii cenowej w innym terminie (w zależności od dostępności ),
- wypożyczenie innej Odzieży z wyższej kategorii cenowej za dopłatą (w zależności od dostępności),
- zwrot wpłaconych środków na konto Usługobiorcy.
- Opisanej w niniejszym rozdziale Reklamacja usług serwisu nie należy utożsamiać z rękojmią za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej.
II. REKLAMACJA FUNKCJONALNOŚCI SERWISU
- Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Usługodawcę lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Reklamacja usług Serwisu powinna zawierać:
- dane tożsamości Użytkownika;
- temat reklamacji oraz okres, którego reklamacja dotyczy;
- okoliczności uzasadniające reklamację;
- podpis Użytkownika - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- Jeżeli reklamacja nie spełnia warunków formalnych, o których wyżej mowa, Usługodawca może według swojego wyboru pozostawić reklamację bez rozpoznania lub wezwać Użytkownika do jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni wraz z pouczeniem, iż w przypadku braku uzupełnienia w oznaczonym terminie reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania.
- Usługodawca może pozostawić reklamację bez rozpoznania, jeżeli:
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej w Regulaminie, załącznikach, dodatkach lub materiałach pomocy dostępnych w Serwisie. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownego dokumentu.
- reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie reklamacyjne danego Użytkownika. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownej korespondencji.
- reklamacja pochodzi od osoby trzeciej, która nie posiada stosownego upoważnienia lub pełnomocnictwa.
- zostanie złożona po upływie 30 dni od dnia ujawnienia się przyczyn reklamacji.
- O skorzystaniu z prawa do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania Usługodawca poinformuje niezwłocznie Usługobiorcę.
- Reklamacje kierowane do Serwisu, a dotyczące usług świadczonych przez podmioty trzecie za pośrednictwem Serwisu będą przekazywane przez Usługodawcę niezwłocznie właściwemu podmiotowi trzeciemu, które jest odpowiedzialny za realizację reklamacji.
- Usługodawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Odpowiedzi na reklamację udziela według własnego uznania:
- pisemnie na adres reklamującego,
- drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej,
- drogą telefoniczną.
- Informujemy również, że Konsument posiada również możliwość ze skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Usługobiorcą, a Usługodawcą.
- skorzystania z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).